Egri SZC Remenyik Zsigmond Gimnáziuma és Szakgimnáziuma – programok

A Szakmák Éjszakájának jelmondata: „próbáld ki, csináld meg, ismerd meg!”
– ennek megfelelően a programjainkat különböző színnel jelöljük:

próbáld ki!: narancssárga színnel jelöljük az interaktív programokat, amelyekben a látogatók is részt vehetnek

csináld meg!: zöld színnel jelöltük azokat a programokat, amikben a látogatók az adott szakmához tartozó tevékenységben is
kipróbálhatják magukat

ismerd meg!: kék színnel jelöljük az előadásokat és bemutatókat, amelyekben megismerhetik az adott szakma vagy iskola titkait

Lila színnel az üzemlátogatásokat jelöltük.

Egri SZC Remenyik Zsigmond Gimnáziuma és Szakgimnáziuma

 Megnevezés Szakmacsoport Kezdés Kiknek szól?
Vásárolj, cserélj, adj el, üzletelj, kockáztass és nyerj! Közgazdaság 18:00
19:00
Általános Iskolásoknak (1-6. osztály)
Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)
Programozz játékosan, programozz játékot, játssz programozva! Informatika  Folyamatos Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Szeretnél egy saját app-ot? Gyere és készítsd el velünk! Informatika 18:00 Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Alkoss a kezeiddel, alkoss a szavaiddal játékosan! Pedagógia Folyamatos Általános Iskolásoknak (1-6. osztály)
Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Programozzunk legot együtt! Add parancsba, mit csináljon! Versenyezzünk! Informatika 18:30
19:30
Általános Iskolásoknak (1-6. osztály)
Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)
Szedd szét, rakd össze, építs számítógépet! Milyen belülről egy számítógép? Informatika Folyamatos Általános Iskolásoknak (1-6. osztály)
Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)
Szabadulj ki! Használd a tudásod, oldd meg a feladatokat, mert ha nem… Pedagógia Folyamatos Általános Iskolásoknak (1-6. osztály)
Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)
„Egy perc és nyersz” ügyességi játék kicsiknek és fiataloknak egyaránt Sport Folyamatos Általános Iskolásoknak (1-6. osztály)
Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)
Nyomtass autót vagy nyuszit! Megmutatjuk hogyan lehet 3 dimenzióban nyomtatni! Informatika Folyamatos Általános Iskolásoknak (1-6. osztály)
Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)
Emberi robot vagy robotember?A jövő munkásai. Gyere és nézd meg ki fog nálad mosogatni! Informatika Folyamatos Általános Iskolásoknak (1-6. osztály)
Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)
Még gondolkodsz hol tanulj tovább? Még nem tudod, hogy fodrász leszel vagy ápoló, esetleg vasutas? Gyere és sgítünk! Pedagógia Folyamatos Általános Iskolásoknak (1-6. osztály)
Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)
Ha elindul a vonat… Hová? Hogyan? Mikor? Ki irányítja őket? Közlekedés 18:30
19:30
Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Érdekel hogyan gyártanak alkatrészeket? Láttál már CNC esztergagépet? Most megmutatjuk! Gépészet 17:00 Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)
Jártál már víztoronyban? Tudod, hogyan működik? Mi megmutatjuk! Vízügy 19:00 Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)
Tudod mi történik a szennyvízzel? Milyen eljárásokat használnak ahhoz, hogy megtisztítsák? Vízügy 17:00 Pályaválasztóknak (7-8. osztály)
Fiataloknak (14-18 év)
Felnőtteknek (18+)

Vásárolj, cserélj, adj el, üzletelj, kockáztass és nyerj!


A gyerekek rövid játékismertető és játékos tőzsdei bemutató után csoportokat alkotnak. Ezt követően a csoportok különböző eszközöket kapnak a játékhoz. Az egyik csoport csak körzőt, vonalzót, ceruzát kap, a másik csoport körzőt, vonalzót, 5db papírt kap, a harmadik csoport pedig körzőt, vonalzót, ollót, ceruzát kap.A játék folyamán kört, téglalapot két méretben kell készíteni. Az alakzatoknak adott ára van és amennyit készítenek adott eszközzel, annyi értéket termelnek. Mivel nem teljes az eszközkészlet egy csoportnak sem, így először cserélni, vagy bérelni kell a másik csoporttól. Amikor beindul a termelés, akkor változnak a termékek árai, így van aki nyer, van aki bukik a játékban.

befektetes-uzlet

Programozz játékosan, programozz játékot, játssz programozva!


Néhány interaktív programozó felület bemutatása, amelyek játékos formában vezetik be a tanulókat a programozás világába. A programozó játékok különböző nehézségűek és különböző témájúak. Így a tanulók egyéni képességeikhez és érdeklődésüknek megfelelő felületet választhatnak a programozás gyakorlati kipróbálásához.

PlayCodeMonkey

Szeretnél egy saját app-ot? Gyere és készítsd el velünk!


A tanulók elkészítenek egy egyszerűbb mobiltelefonos applikációt. A tanári irányítás lépésről lépésre vezeti végig a tanulókat az alkalmazás elkészítésének fázisain. Munkájuk eredményét nemcsak számítógépes szimuláción láthatják, hanem arra alkalmas android operációs rendszerrel rendelkező mobiltelefonjukon haza is vihetik.

Mobile applications concept

Alkoss a kezeiddel, alkoss a szavaiddal játékosan!


Játékos nyelvhelyességi és helyesírási feladatok, amelyek általános nyelvtani és helyesírási ismereteket igényelnek.
Feladattípusok: anagrammajáték, helyesírási totó, hibás mondatok javítása, „Hogy mondjuk/írjuk helyesen?
Kézműveskedés: hűtőmágnes, tolltartó készítése, ajándékdoboz készítés, képeslapalkotás egyénileg, tanári segítséggel, irányítással.
A feladatokba az újrahasznosítást is belecsempésztük, hiszen a környezettudatos szemléletmód továbbadása is fontos számunkra,
hiszen a környezettudatos magatartásra nevelés korunk egyik fontos feladata.

kezmuves

Programozzunk legot együtt! Add parancsba, mit csináljon! Versenyezzünk!


A programozás egyik ága a robotok programozása. Számítógép segítségével programot írunk a robotnak , ami elvégzi a kiadott utasítást. Oktató bemutatóján megismerkedhtnek a résztvevők a a legorobottal és a legalapvetőbb programozással.

Szedd szét, rakd össze, építs számítógépet! Milyen belülről egy számítógép?


A program résztvevőinek lehetősége nyílik szétszerelni illetve összeszerelni egy számítógépet, megnevezve az elemeit, funkcióit oktató segítségével. Számítógépes program segítségével tesztelhető a megszerzett ismeret.

Szabadulj ki! Használd a tudásod, oldd meg a feladatokat, mert ha nem…


Játékos feladatok megoldásával kell kijutni a berendezett teremből! Használd a matematikai tudásodat, keress különböző tárgyakat, használd őket a feladatok megoldásához, de vigyázz, mert hamar lejár az idő! Telefon mindenképpen legyen nálad!

exit

„Egy perc és nyersz” ügyességi játék kicsiknek és fiataloknak egyaránt


A résztvevők 7 féle játék-számban megmutathatják képességeiket, ügyességüket. Az egyes feladatokra 1 perc áll rendelkezésre. Az léphet a következő pályára aki az előzőt egy percen belül sikeresen teljesítette.

1perc

Nyomtass autót vagy nyuszit! Megmutatjuk hogyan lehet 3 dimenzióban nyomtatni!


A gyerekek megismerkedhetnek a 3D-s nyomtatás lehetőségeivel, a tervezési és nyomtatási folyamatokkal. Bemutatjuk a nyomtató működését, a felhasználható anyagokat és felhasználási területeket. A bemutatón résztvevők megismerhetik a 3D tervezés egyszerűbb lépéseit a felhasznált szoftvereket és tervezhetnek saját modellt is. Az előre elkészített modellek közül választhatnak, melyeket a bemutató végén kinyomtatunk. A kinyomtatott modelleket a résztvevők haza is vihetik.

3dprint

Emberi robot vagy robotember?A jövő munkásai. Gyere és nézd meg ki fog nálad mosogatni!


A humanoid robotok olyan robotok melyek szerkezetükben és cselekvésükben hasonlítanak az emberhez. Tehát megvan nekik ugyan az a fizikai felépítésük, láb, törzs, kar, nyak, fej. Ezen túlmenően általában elvárás a járás képessége, de nincs korlátozva a sebesség. Képesek általában megemelni tárgyakat és egyéb a felépítésükből következő cselekvések végrehajtására is.

Még gondolkodsz hol tanulj tovább? Még nem tudod, hogy fodrász leszel vagy ápoló, esetleg vasutas? Gyere és sgítünk!


Pályaválasztási segítség szakemberektől, játékos formában. Tesztek, felvételi szituáció, szakmai képességek mérése, “miben vagyok jó”. Egy helyszínen több lehetőséggel várjuk az érdeklődő diákokat! Nem CSAK továbbtanulás előtt ellóknak.

Ha elindul a vonat… Hová? Hogyan? Mikor? Ki irányítja őket?


A látogatók betekintést nyerhetnek Füzesabony forgalmi irodájába, ahol megnézhetik, hogyan indítják a vonatokat, honnan tudják, mikor érkezik, esetleg miért késik egy-egy szerelvény. A régió legforgalmasabb vasútállomása várja az érdeklődőket!

vonat

Érdekel hogyan gyártanak alkatrészeket? Láttál már CNC esztergagépet? Most megmutatjuk!


Nagy pontosságú forgácsolt széria alkatrészeket gyártunk CNC esztergagépeken és megmunkáló központokon. Gyártmányaink megtalálhatóak, az autóiparban, a gépgyártásban, valamint járműiparban, ott, ahol a minőséget helyezik előtérbe.

Metaco

metaco_termekek_07

Jártál már víztoronyban? Tudod, hogyan működik? Mi megmutatjuk!


Egy víztorony minden városban fontos építmény és magasságából adódóan gyönyörű kilátás nyílik a tetjéről. A víztorony bejárás az érdeklődők számára rendkívül élvezetes kirándulás lesz, ahol egy helyi szakember áll a résztvevők rendelkezésére. Program létszáma: 20 fő.

P1820651

Tudod mi történik a szennyvízzel? Milyen eljárásokat használnak ahhoz, hogy megtisztítsák?


A füzesabonyi szennyvíztisztító-telepen a látogatók végigkísérhetik a folyamatot, amíg a szennyvízből olyan vizet állítanak elő, amely nem környezetszennyező.

maklar_szvtt1